Porady

CZYM JEST ŻYWNOŚĆ LIOFILIZOWANA?

Proces liofilizacji to w najprostszych słowach suszenie przez mrożenie. Otrzymane tą metodą surowce są bezpieczne mikrobiologicznie (zatem charakteryzują się trwałością) oraz posiadają wysoką jakość (produkt zachowuje swój smak, zapach i kolor oraz znaczną część składników odżywczych, witamin i minerałów). By odtworzyć stan początkowy zliofilizowanej żywności wystarczy po prostu ją uwodnić, a zatem dolać wody i odczekać stosowną ilość czasu.
Produkty Quicker to zatem zdrowa forma, szybkiego do przygotowania posiłku, nie zaś, jak można sądzić z uwagi na ich formę, kolejna chemiczna żywność „w proszku”.

DLACZEGO JEDZĄC JEDEN POSIŁEK DZIENNIE NIE MOGĘ SCHUDNĄĆ?

Metabolizm człowieka jest jego naturalną barierą ochronną przed zmieniającymi się czynnikami zewnętrznymi. Zgodnie z instynktem pierwotnym, gdy wokół jednostki panuje dobrobyt i spokój (tzn. możemy sobie pozwolić na regularne spożywanie 4-5 różnorodnych posiłków dziennie), organizm odczytuje ten stan, jako sygnał, iż nie ma zagrożenia niedożywieniem, zatem nie istnieje potrzeba magazynowania energii na tzw.: „trudne czasy”. Przemiana materii zostaje wzmożona, a nasza waga utrzymuje się na odpowiednim zdrowym poziomie. Oczywiście ta zasada nie dotyczy diety z permanentną nadwyżką energetyczną, na którą nie cierpieli nasi przodkowie.

Gdy spożywamy niedostateczna ilość posiłków w ciągu dnia, jadamy nieregularnie i nie dostarczamy odpowiedniej ilości składników odżywczych, wysyłamy do naszego organizmu informację, iż przyszłość jednostki jest niepewna i nadszedł czas zacisnąć przysłowiowego pasa. Metabolizm spowalnia, by możliwym było odłożenie odpowiedniej ilości energii na później. Komórki tłuszczowe w naszym ciele powiększają się. Dodatkowo zahamowaniu ulega cyrkulacja wody metabolicznej, która nie tylko zwiększa naszą masę ciała, ale również powoduje magazynowanie toksyn wewnątrz naszego ustroju.

Zgodnie z powyższym jedyną słuszną drogą do sukcesu naszej diety jest spożywanie 4-5 posiłków w ciągu dnia, regularnie i w stałych odstępach czasowych. Śniadanie powinno pojawić się max. do 3h od wstania z łóżka. Wskazane jest by kolejne posiłki tj. drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolacja spożywać w odstępach 2-3 godzinnych i tak zaplanować całodzienną dietę, by kolacja została spożyta najpóźniej 2h przed snem.

CZY PRZEJŚCIE NA DIETĘ JEST RÓWNOZNACZNE Z PERNAMENTNYM POCZUCIEM GŁODU?

Nie, dobrze skomponowana i przeprowadzona dieta, zachowująca zasadę pięciu regularnych i różnorodnych posiłków w ciągu dnia, zapobiega spadkom insuliny i tym samym nie pozwala nam poczuć głodu.

W pierwszych dniach, kiedy organizm człowieka adaptuje się do nowego rytmu i sposobu żywienia, może dojść do sytuacji, w której po zjedzeniu zalecanej porcji poczujemy niedosyt. Wówczas zaleca się spożycie ciepłej, niesłodzonej herbaty i/lub dodatkowej porcji warzyw, z wyjątkiem: roślin strączkowych, kukurydzy, karczochów, brukselki, pora, gotowanych buraków i gotowanej marchwi.

CZY BĘDĄC NA DIECIE MOGĘ ĆWICZYĆ?

Oczywiście! Regularna aktywność fizyczna jest zawsze bezcennym dodatkiem do codziennych posiłków, niezależnie czy jesteś na diecie odchudzającej czy nie. Ćwiczenia fizyczne nie tylko pozwalają spalić nadmierne kalorie, ale co równie ważne, korzystnie wpływają na ogólny stan organizmu.

Proponuję jednak w fazie redukcji nieco ograniczyć aktywność fizyczną. Należy bowiem pamiętać, iż w wypadku diety odchudzającej o ograniczonej wartości kalorycznej, nasz organizm może być osłabiony (co sprzyja kontuzjom), ale również możemy doprowadzić do wtórnego spowolnienia metabolizmu i tym samym zaprzepaszczenia efektów naszej diety. Powinniśmy zatem unikać dyscyplin, przy których konieczne jest bardzo duże wydatkowanie energii.

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Napisz do nas